Pure Life Birth stories

Een tijdje terug schreef ik over het nieuwe fenomeen, de geboortefotograaf. Toen ik me ging verdiepen in het vak geboortefotografie, belande ik op de site van geboortefotografe Mirjam Cremer. Ik heb toen in mijn blog ook gelinkt naar haar website. Nu komt Mirjam met een prachtige kijk in haar wereld, namelijk een boek! Mirjam heeft een boek geschreven met 40 unieke geboorteverhalen. (Pure Life geboortefotografie, 2015).  Hierbij worden niet enkel de foto’s vertoond die Mirjam heeft gemaakt tijdens deze bevallingen, maar schrijft ze er ook een kort stuk bij over het hun geboorteverhaal. Het boek is heel breed, aangezien er natuurlijke bevallingen in voor komen, maar ook een keizersnede en een bevalling van een drieling. (Pure Life geboortefotografie, 2015).

Mijn recensie
Kort voordat Mirjam ging publiceren dat zij een boek heeft uitgebracht, werd ik door haar benaderd of ik een eens naar haar boek wilde kijken en aan haar wilde laten weten wat ik van het idee vond. Na al vele bevallingen meegemaakt te hebben, blijft elk individueel geboorteverhaal me boeien en wilde ik dan ook graag een kijkje nemen in dit boek. Wat ik indrukwekkend vind in dit boek, is dat Mirjam het voor elkaar krijgt om niet enkel emoties over te brengen doormiddel van haar foto’s, maar ook via de geboorteverhalen behorend bij de foto’s. Bij het ene verhaal verscheen er een enorme lach op mijn gezicht, terwijl bij een ander verhaal de tranen over mijn wangen liepen. De verhalen zijn niet extreem lang, wat erg fijn is, aangezien je zo echt tot de essentie van elk verhaal komt. De verhalen zijn ook zeker niet te kort, aangezien je een heel goed beeld krijgt van het gezin. Na het geboorteverhaal verschijnen er enkel foto’s uit de geboortereportage, die een extra lading aan het verhaal geven. Je krijgt hierdoor echt een klein kijkje in het leven van andere mensen en kunt hierdoor meegenieten van een van de mooiste momenten uit hun leven.

Prijs
Het boek kost €49,90 en kun je bestellen via http://www.purelifegeboortefotografie.nl (Pure Life geboortefotografie, 2015).

Levertijd
De eerste druk wordt momenteel voorbereid, daarom is de levertijd nu ongeveer 2 à 3 weken. (Pure Life geboortefotografie, 2015).

Conclusie
Als je benieuwd bent wat een geboortefotograaf voor je kunt betekenen of als je heel erg geïnteresseerd bent in geboorteverhalen van andere mensen, is dit boek echt prachtig. Doordat het geschreven is door een geboortefotograaf, die zonder dat mensen vaak doorhebben, de bevalling van heel dichtbij meemaakt en de emoties perfect kan verwoorden en weergeven, is dit een uniek en emotioneel boek. Er bevinden zich geen foto’s in die provocerend zijn of waar je dingen op ziet die niet iedereen wilt zien. Mooie foto’s gecombineerd met prachtige verhalen.

Bron: Pure Life geboortefotografie
Bron: Pure Life geboortefotografie

Bronnen
Pure Life geboortefotografie (2015)
Gevonden op het internet op 4 juni 2015 via http://www.purelifegeboortefotografie.nl/geboorteverhalen-boek/

Geef een reactie

